En rapport om ikke-fagdelt undervisning på de mellemste klassetrin
Redigeret af
Erik Håkonsson. 1993
Med bidrag af
Søren Breiting, Mads Hermansen, Kirsten Nielsen og Vagn Oluf Nielsen
Indholdsfortegnelse:
Del I: Undersøgelse af ikke-fagdelt undervisning
Kapitel 1: Hvorfor nu ikke-fagdelt undervisning
Kapitel 2: Undersøgelsens metode og metodeproblemer
Kapitel 3: Ikke fag-delt/tværfaglig undervisning
Del II: Undervisningens praksis
Kapitel 4: Vildmosen
Kapitel 5: Natur og idræt
Kapitel 6: Praksis over et længere forløb
Del III: Særlige temaer
Kapitel 7: Faglighedens skæbne
Kapitel 8: De små fags placering i tværfagligheden
Kapitel 9: Elevernes læring
Kapitel10: Om lærersamarbejde
Del IV: Sammenfatning
Kapitel 11: Sammenfatning og konklusioner
Bilag